ברשות זעמו על הפגישה בין ראה"מ לנשיא סודן: "סכין בגב"

    שלמה ריזל 1 Comment on ברשות זעמו על הפגישה בין ראה"מ לנשיא סודן: "סכין בגב"

    בכיר בצבא סודן אמר לאחר הפגישה המדינית ההיסטורית אמש באוגנדה, כי רק שותפי סוד מעטים מסעודיה, מצרים וסודן ידעו על הפגישה הצפויה בין נתניהו לפתח אל ברהון. מי שתיווכה בין הצדדין היו איחוד האמירויות. ברשות הפלסטינית רתחו על הפגישה שהתקיימה מספר ימים לאחר עסקת המאה

    צילום: לעמ
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הפגישה המדינית ההיסטורית אמש, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא סודאן  עבד אל-פתאח בורהאן באוגנדה. בעולם הערבי הוכו בהלם מהידיעה. מדובר במדינה מוסלמית ענקית עם יכולת השפעה על המדינות באפריקה שמעוניינת להתקרב אל ישראל וארה"ב. ברשות הפלסטינית כינו את הפגישה, שהתקיימה רק ימים ספורים לאחר עסקת המאה כ"סכין בגב".

    ‏סאיב עריקאת, בכיר ברשות הפלסטינית, אמר על הפגישה הדרמטית: "הפגישה היא סכין בגב העם הפלסטיני, בזמן שבו מנסים הממשל האמריקני ונתניהו לחסל את הסוגיה הפלסטינית. לא ניתן להעדיף אינטרסים אישיים על חשבון הזכויות הלאומיות שלנו".

    מאחורי הקלעים רק מעטים ידעו על הפגישה הדרמטית בעולם הערבי, בכיר בצבא סודאן אמר לסוכנות הידיעות AP כי הפגישה בין מנהיג המדינה, עבד אלפתח אל-ברהאן, לראש הממשלה בנימין נתניהו תואמה על-ידי איחוד האמירויות.

    לדברי הבכיר, מטרת הפגישה הייתה לסייע לסודן להסירה מרשימת הטרור של ארה"ב. עוד אמר הבכיר כי "מעגל קטן" של בכירים בסודן, בסעודיה ובמצרים ידעו על הפגישה. בסיוע ישראל מזכיר המדינה האמריקני אכן הזמין את נשיא סודן לפגישה מדינית בבית הלבן.

    מדובר במדינה שהייתה עויינת לישראל ואירחה בה מפעלי נשק של ארגוני טרור. רק לפםני חודשיים הורה נשיא סודן לסגור את המשרדים של חמאס וחיזבאללה במדינה מדובר בשינוי דרמטי באזור ומכה קשה מאוד לאיראן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אתה לא רלוונטי נתניהו .אם לא הבנת בעוד חודש תבין